Smash and Grab - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Nathalie - WaarBenJij.nu Smash and Grab - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Nathalie - WaarBenJij.nu

Smash and Grab

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

18 Januari 2007 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo,

naast leuke dingen helaas ook wat minder leuke dingen meegemaakt afgelopen week...oke what happend.....

Ik ben vorige week woensdag beroofd....yep....a so called Smash and Grab accident.... Ik reed op de hans strijdom (dat is een van de hoofdtoegangswegen in Johannesburg)rond 19.00 uur (kwam van mijn werk vandaan) en ik stond te wachten bij het stoplicht....mijn tas had ik bij mijn voeten/half verscholen onder mijn stoel (zodat het nornaal gesproken niet te grijpen is) maar omdat mijn telefoon ging had ik hem eventjes iets omhoog gezet (verwachte een belangrijk telefoontje)....nou ja toen opeens een schaduw aan de passagierskant.....en werd het ruit ingeslagen aan de passagierskant en mijn tas meegenomen.....in 2sec was het gebeurt....zat helemaal onder glas.....ik als een bezetene naar huis gereden....en daar alle pasjes geblokkeerd e.d.(ging gelukkig vrij simpel want mijn huisbazin werkt bij een bank en die wist het nummer voor alle bankkaarten over de wereld in 1x te blokkeren).
Gelukkig zat er maar R50 in portemonee (oftwel maar 5 euro) en had ik mijn paspoort of rijbewijs niet bij me.....maar ja telefoon dus ook kwijt...dus heb een nieuw nummer en een nieuw toestel....en mijn fototoestel kwijt (+ memorysticks dus ook veel foto's wat ik behoorlijk erg vind).
Vrijdag ziekgemeld van werk....want ik zag iedereen als potentieel berover.....en lekker in het weekend bijgekomen....auto naar garage gebracht en die is nu weer in orde......ben er nu weer nuchter over (welcome to Africa they say) want iedereen die ik spreek hij eenzelfde ervaring gehad....maar ja....t was toch even een shock.

Maar het heeft nog een beetje een goed eind gekregen want om 3 uur 's nachts belde de politie op dat ze iemand hadden opgepakt die mijn portemonee in bezit had....en die zijn ze ook komen terugbrengen. Het geld + pasjes natuurlijk eruit, maar er zaten nog wel wat businesskaartjes in met telefoonnummers en mijn internationale rijbewijs en mijn duikverzekeringspasje (opzich is die al verlopen, maar tis toch handig om de gegevens te hebben).
Ik was zwaar verbaasd want zelfs in NL vinden ze nooit meer je portemonee terug !!

Maar gelukkig ook leuke dingen meegemaakt/gedaan afgelopen week. Ga nu bijvoorbeeld naar sportschool...lekker na een dag op een stoel zitten flink afreageren op de apparaten en ze hebben een heerlijk zwembad en ook en een stoomcabine en massagedouches en heb wat meer gekontakt gehad met de duikorganisaties....dus alles recht kom in dit geval.

nou een dikke kus aan allemaal

Nat

  • 18 Januari 2007 - 11:36

    Marije:

    Hey scheet!
    Wat een verhaal! Je bent meteen alles kwijt! Het geld is dan niet zo erg maar je foto's, pasjes, e.d. Tjee! Goed van de politie dat ze hem gevonden hebben. Doe je voorzichtig? Ga maar lekker afreageren op de sportschool.
    Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Nathalie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 56248

Voorgaande reizen:

05 Februari 2009 - 11 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: