Jozi - Swazi - Mozi - Jozi - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Nathalie - WaarBenJij.nu Jozi - Swazi - Mozi - Jozi - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Nathalie - WaarBenJij.nu

Jozi - Swazi - Mozi - Jozi

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

10 April 2007 | Mozambique, Maputo

Hallo, Hier weer een berichtje vanuit het Afrikaanse land....

Paasweekend zeer relaxed doorgebracht samen met Susanne, Quirien, Sander en Francois.

Vrijdagochtend om 6 uur vertrokken richting Swaziland,daar de grens over (zeer mooie natuur daar), daar weer de grens over naar Mozambique en rond 21 uur kwamen we aan in Maputo.
De grensovergang van Zuid-Afrika naar Swaziland ging zeer relaxed, no worries daar...maar ja toen moesten we nog de grens over naar Mozambique ! Flink rij stond er al en er was maar 1 mannetje die de visums behandelde...**zucht**. Tuurlijk weer de verkeerde formulieren ingevuld, dus eenmaal aan de beurt weer terug voor het juiste formuliertje en in de rij aansluiten. Tuurlijk weer iets verkeerd ingevuld (wisten niet het precieze adres van het hostel en die hadden ze echt wel nodig...pffff) dus hup veranderen en achteraan aansluiten, toen weer aan de beurt...R172 betaald en dan maar wachten totdat een ander mannetje de hele rij paspoorten heeft ingevoerd (met 2 vingers typend en na elk stapeltje even pauze nam...**zucht**). Maar oke This Is Africa, dus 1,5 uur later (hadden nog geluk want een groepje mannen uit Bangladesh waren al 3 uur aan het wachten) konden we weer in de auto stappen en op weg gaan naar Maputo.
Daar flink moeten zoeken naar het Hostel (we hadden het adres niet remember en de receptioniste had verteld dat het tegenover een Wimpy's lag....en 3x raden...er bestaat helemaal geen Wimpy's in Mozambique !). Tassen daar neegegooid en naar een restaurant aan de overkant van het hostel gegaan (een indieer).

Zaterdag, rond 8 uur opgestaan en rond gereden op zoek naar de witte stranden...niet echt een strand gevonden helaas en toen we de weg naar het strand hadden gevonden bleken we niet ovet de juiste auto te beschikken (een 2x4 ipv 4x4) dus na een uur op het pontje te hebben gewacht werden we tegengehouden en moesten we rechtsomkeerd maken (susan en ik stonden al op het pontje en die was al met vertrek bezig voordat we door hadden dat de auto niet mee mocht en we dus een sprong van het pontje moesten nemen om ons weer bij Qurien, sander en Francois te voegen). Toen maar weer teruggereden naar Maputo en daar een lekker visrestaurant opgezocht...daar overheerlijke sardines op en lekkere wijn

Zondag, rond 6 uur opgestaan want we wilde de boot naar inhaca halen...helaas stortregende het gigantisch en was de prijs voor de boot R375 en dat vonden we zonde, dus hup in de auto gesprongen en richting een lagoon gereden...zo'n 3 uur verder van Maputo vandaan....
Helaas heeft het de hele dag gestortregend....dus niet de kans gekregen om lekker op de parelwitte strand te liggen zonnen.
Wel heerlijk in de oceaan gezwommen (kijk en daar ging het om) en lekker in een strandtent met een wijntje mijn boek kunnen lezen.
's avonds weer terug gereden (met tussenstop om een flinke zak vers gebrandde caswe noten te kopen) en weer lekker gegeten.

Maandag, om 7.30 de Greyhound bus gepakt (samen met susanne en Qurien...Sander en Francois bleven achter nog voor een weekje in Mozambique) en met tussenstop grens Mozambique-Zuid Afrika (ruim een uur in de rij staan, leek net of we in de rij voor een vluchtelingekamp stonden...;-) ) weer terug naar Johannesburg gereden (met 3 uur vertraging door de paasdrukte op de weg).

Of course het weekendje afgesloten met nog wat lekker eten in Melville.

Nou dat was het, ben nu weer aan het werk (helaas) maar snel weer lekker vrij als Ruud komt....

Groetjes !

nat

• 10 April 2007 - 15:16

Carry:

Hey meissie,

Was wel weer een hele expeditie in 3 dagen! Ik hoop dat je inmiddels een nieuw fototoestel hebt want het wordt tijd om je trouwe publiek op een paar mooie plaatjes te trakteren (maar ook leuk voor jezelf natuurlijk)

Liefs en groetjes,

Carry

• 14 April 2007 - 07:59

Ronald:

Was lekker om de oceaan weer te voelen zeker, ben wel jaloers hoor.