Groetjes van een Illegaaltje !! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Nathalie - WaarBenJij.nu Groetjes van een Illegaaltje !! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Nathalie - WaarBenJij.nu

Groetjes van een Illegaaltje !!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

18 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hai hai,

Ja hoor I'm still alive...en hier weer een update van what happend sinds half mei.

Oke tis nogal druk geweest en beetje te hectisch voor me, maar ik ben dus van 16 mei t/m 1 juni eventjes terug in Nederland geweest. Was weer leuk, maar ook vreemd ;-P

Toen begon pas echt de drukte, want had een vlucht van amsterdam naar londen naar johannesburg op 1 juni...tjsa...eerst bijna 2 uur vertraging richting Londen in Amsterdam....eenmaal aangekomen in Londen dus vlucht gemist en moest ik dus de nacht en de volgende dag tot 19.00 uur in Londen verblijven...pffff...ellende want ik had daar echt geen zin in...wilde gewoon lekker naar "huis" in Melville en ik zou op zondag naar Kaapstad vliegen om Caroline te zien....en als ik nu de zaterdagvlucht had dan zou ik zeer korte tijd hebben om nog van bagage te wisselen...en ik moest nog afscheid nemen van wat mensen....pffff...Nat in distress dus.

Maar oke...Londen...ik werd bij de balie van Britisch Airways omgeboekt op de vlicht van de volgende dag en er werd mij verteld dat mijn rugzak op het vliegveld zou blijven en dat ik een tasje met wat toiletspullen zou krijgen....kreeg een voucher voor de shuttlebus naar het hotel en 3 vouchers om te ontbijten/lunchen en dineren....nou in eten had ik absoluut geen zin dus ben meteen bed ingekropen (gezeur ook !!).
De volgende dag maar Londen in...helaas waren er werkzaamheden aan het Metrosysteem en het koste dus ruim 1.5 uur om van het vliegveld naar central Londen te komen...dus eenmaal aangekomen op Piccadilly circus kon ik na wat te eten te hebben gehaald weer terug, want moest om 16.00 op vliegveld melden.
Toen ik mij op het vliegveld meldde toen bleek dat ik helemaal niet bekend was in het systeem (welja....why not) en kreeg de vraag waarom ik niet met het vliegtuig gisteren was vertrokken (eeeehhh...)...gelukkig was er nog vollop plaats dus na wat bellen werd ik weer bekend in het systeem (ik meteen stressen over mn rugzak want waar hadden ze die dan gelaten ???).
Om 19.00 mocht ik dan uiteindelijk instappen en kon ik een beetje tot rust komen (rugzak was gelukkig ook op vliegtuig...tenminste dat werd mij verteld).

Rond 7.00 kwam ik aan in Johannesburg en werd ik opgehaald...in mn maag zat ondertussen een megaknoop van de drukte, maar ik had gelukkig nog 3 weken om bij te komen.
Rond 15.00 uur vliegtuig naar Kaapstad, vlucht was op tijd en goed...en rond 17.00 uur was ik er....maar ja Caroline zou pas om 21.30 aankomen dus tijdje maar rondgehangen op vliegveld.
Rond 21.00 uur was ze dr....en konden we een taxi pakken naar het hostel...pfff...rondreis/trip kon beginnen.

De volgende dag de huurauto opgehaald....een mercedes A70, goudkleurig (tjsa wel in stijl reizen he !!) en zijn we meteen Kaapstad gaan verkennen.
Helaas konden we niet de Tafelberg op (te mistig) en ook niet Robbeneiland (zee was te wild)...dus na een paar dagen op pad gegaan, gedeelte de tuin en gardenroute (steeds de kust met het binnenland afgewisseld).....verder nog Lesotho (gelopen Sani pas en de rotstekeningen gezien), Swaziland, Gedoken in Sodwana Bay en Umtata, Nijlpaarden gespot in St Lucia, Lekke band gehad bij terugkomst van neu betesta (hoe je dat ook schrijft), grot beklommen in Oudshoorn (cango caves, zeer leuk om te doen) en veel Olifanten/Leeuwen/Zebra’ s en Giraffen gespot in een aantal natuurparken (en nog vele kudu’, springbokken etc).
Caroline is de in de laatste week nog naar het Kruger Park geweest, maar ik moest helaas werken en op 30 juni is Caroline weer met het vliegtuig naar huis vertrokken.

En voor mij was het dus back to normal life, helaas viel dat eventjes tegen want het was al behoorlijk koud geworden in Johannesburg (heeft zelfs gesneeuwd !!) en aangezien we geen verwarming echt in huis hebben was het wel behoorlijk koud ’s avonds en ’s nachts.
Nu is het inmiddels overdag alweer rond de 15 graden met zonnetje en ‘s avonds is het rond de 10 graden, dus het gaat weer de goede kant op.
Verder ben ik flink aan het peinsen over wat te doen nu, Johannesburg valt me toch meer tegen en het werk is zo standaard geworden (ik doe voornamelijk e-mails van de vele mailboxen en af en toe een telefoontje) en veel mensen met wie ik omging zijn vertrokken. Leven hier begint net een soap-opera te lijken en iedereen weet dat ik daar niet aan mee doe (laat Natje gewoon Natje zijn en geen gezeur en gezeik).
Verder is mijn werkvergunning nog steeds niet geregeld (ben officieel gewoonweg illegaal in het land) en beloftes die gemaakt zijn die zijn weer opzij geschoven.
Dus ben aan kijken wat ik nou wil, heb al veel gezien nu in Zuid-Afrika en mogelijk is het tijd om wat anders weer te doen......maar he ! alles sal regt kom zeggen ze hier en daar geloof ik ook in.

Dikke kus,

Nat

  • 18 Juli 2007 - 14:12

    Frans:

    Welcome back in Europe!

  • 18 Juli 2007 - 15:25

    Marloes:

    Hey Nathalie,
    Had inderdaad het verhaal dat je je vliegtuig had gemist door de vertraging van Ronald gehoord!! Wat een gedoe zeg het lijkt wel of het met reizen nooit in 1 keer goed kan gaan. Je bent een topper dat je het zo oppakt, ik heb het 1 keer gehad en toen was ik niet alleen maar vond het toen al erg ellendig;)

    By the way ...je schrijft leuk!!
    Groeten Marloes

  • 22 Juli 2007 - 12:02

    Marleen:

    Hey Nath,
    Das minder met het vliegtuig, helaas zullen deze dingen vaker gebeuren! Doe het rustig aan daar en genieten doe je daar zeker. Het kan zeker geen kwaad om andere plannen te maken maar alles op z'n tijd he.
    Ik blijf je volgen, waar je ook uithangt.

    And remember: GIVE YOURSELF A HUG!!!!!!

    Hug Marleen

  • 26 Juli 2007 - 13:55

    Harry Meijer:

    Ik heb nog nooit een vliegtuig gemist, wel een trein, maar dat is niet te vergelijken. O ja, binnenkort hebben we weer iemand op onze afdeling nodig, tijdelijk. Naima is zwanger, maar ja, dan ben je dus nog niet terug?
    Groeten Harry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Nathalie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 56247

Voorgaande reizen:

05 Februari 2009 - 11 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: