Kromdraai/Hartbeespoort/Magaliesberg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Nathalie - WaarBenJij.nu Kromdraai/Hartbeespoort/Magaliesberg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Nathalie - WaarBenJij.nu

Kromdraai/Hartbeespoort/Magaliesberg

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

29 Januari 2007 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hihi,

Lekker van het weekend weggeweest richting Hartebeespoortdam. Daar gekampeerd ook nog eens.
Samen met Susan, Sander en Francois, een auto en een tent uiteraad ;-)

1e dag (zaterdag) eerst naar het Rhino & Lionpark geweest (http://www.rhinolion.co.za/rhino.html) en daar werden om 13.00 uur de Wild Dogs en de Cheetahs gevoerd (kortom er werd een halve koe karkas gedumpt op een veldje....en wij met de auto er om heen zowat). Best wel grappig om te zien, want die beesten zijn zo getrained om keurig te wachten op het sein dat ze mogen eten dat ze dus niet de auto aanvallen met het eten erop (sommigen gingen zelfs zitten als een hondje voor de auto...haha).
En de geluiden die die beesten maken...haha....echt te gek om mee te maken gewoon.
Daarna naar de kiosk gereden voor wat te drinken en we zijn naar de slangen en reptielen gaan kijken en naar de jonge tijgers/leeuwen/cheetas en witte leeuwen.
Voor R20 mocht je 5 minuten spelen met een welp....en ik heb toen gekozen voor spelen met de 3 bengaalse tijger cubs.....echt gewoonweg een belevenis....(ooit weleens een tijgerwelpje hangend aan je been gehad ? nou ik wel nu dus ;-)

Daarna nog even naar de Wondercaves geweest...oftwel een grot vol met stalagmieten en stalagtieten (sommigen zijn 16 meter hoog en er is een stalagmiet die op een Maria beeld lijkt), hij ligt om 60m diepte en heeft een volume van 46000m3 en ze zeggen dat hij 2,2-milioen jaar oud is. Je gaat naar beneden met een lift tot aan 40meter en dan een stukje door de grot tot aan de 60meter.
In Laat 1800 is er veel mijningactiviteiten geweest (naar limestone) en daardoor zijn stukken met diamiet verwoest/kapot gemaakt.

Daarna wat snel gegeten en toen naar een camping gezocht....vrij snel hadden een camping vlak bij de Hartebeesdam gevonden en voor R50 per persoon hadden we een plekkie voor onze tent + auto.

Dag 2 (zondag) de dam bekeken en we wilden met de kabelbaan omhoog de magaliesberg op, maar helaas (hadden wij weer) de kabelbaan was out of order.
Toen maar apies wezen kijken en daarna naar de jasmijn gereden waar een hollandse molen staat waar je hollandse produkten kan kopen en eten (douwe egberts koffie !!).
In het winkeltje hagelslag gekocht en muntendrop (lekker !!).

Daarna naar de Botanical gardens van Walter sisulu gereden, maar het begon op een gegeven moment te stortregenen dus rond 17.30 uur waren we daar ook weg (jammer maar ja)....toen terug naar Johannesburg (blheeeee) en daar nog wat bij de italiaan gegegeten en toen naar de film (the fountain....verschrikkelijke film gewoonweg...dus niet gaan kijken/huren svp/aub/baie dankie).

Rond 23.00 uur weer thuis en vanochtend weer klaar staan voor het werk (**zucht**).

Nou een dikke kus,

Xx-Nat-xX

• 29 Januari 2007 - 14:42

Caroline:

Volgens mij heppie een lekker weekend gehad! Fijn hoor! Ik kan niet wachten tot ik ook in ZA ben! tot snel! Caroline

• 31 Januari 2007 - 10:35

Frans:

Een welverdiende vakantie zo te zien. Ik ga voorlopig niet op vakantie :-(
    Op het werk begint het weer drukker te worden en spannend. Nieuwe targets gehad vor dit jaar en dat is niet misselijk; meer met minder, enz..
    Vorig jaar gelukt, dus dit jaar gaan we er weer voor. Ik heb al een weekend in Mei geplant voor Circuit Castle Comb in de UK. Meeting met een Engelse Honda Club en een dag op het circuit rijden van Castle Comb, Gaaf!

Werkze!

X Frans