weekendje sun city & Pilanesberg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Nathalie - WaarBenJij.nu weekendje sun city & Pilanesberg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Nathalie - WaarBenJij.nu

weekendje sun city & Pilanesberg

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

05 Maart 2007 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hello,

Ben afgelopen weekend weer even lekker er tussen uit geweest...weg uit Jozie....

Samen met Suzanne, Quirien en Sander in de auto zaterdag richting Pilanesberg gereden en in de buurt een soort hotel gevonden (we wilden eerst kamperen bij de revel in, in de buurt van rustenburg...maar de weg daarnaar toe was zo hobbelig en 4-wheeldrive achtig dat we maar rechtsomkeerd zijn gegaan en het dichterbij sun city hebben gezocht).
We hadden geluk dat het een rustige periode was, want de kamer/hutje die we huurden was officieel R500 per nacht, maar we mochten hem nu hebben voor R200....nou niet slecht toch ? want er zat een heerlijk bed in (dus niet hoeven slapen op de grond), lekkere douche en we hoefden geen tent op te zetten (niet dat dat zo erg was geweest...maar ach ben luxe paardje he ;-) )

Zaterdag zelf naar Sun City geweest (een soort mini las vegas) en daar naar de Valley of the Waves (met glijbanen en golfen enzo), 's avonds nog wat gegeten en rond 23.00 doodop naar bedje gegaan (het was het hele weekend gewoonweg 35 graden...pffff).

Zondag rustig opgestaan en toen naar het Pilanesberg National park gereden...entree R45 p.p.
Daar olifanten/giraffen/steenbokken/bushbokken/zebra's/nijlpaard/neushoorns en impala's gezien.....(kijk daarvoor zijn we nu in Afrika beland he ! ;-) ).

Rond 22.30 waren we weer thuis, maar onderweg nog wel even een lekke band gehad (gelukkig bij een benzinestation) en na nog wat gegeten te hebben bij een portugees restaurantje (lekker, zeer lekker).

Nou dat was het weer....voor volgend weekend geen grote plannen helaas, maar wat nog niet is kan nog komen tuurlijk ;-)

een dikke kus....

Nat

• 07 Maart 2007 - 18:57

Caroline:

Klinkt gezellig! Beter dan mijn weekendje was: Griep en studie hebben me thuis gehouden.... MAar het examen is achter de rug, dus de volgende weekenden gaan vast leuker zijn! Tot snel en heeeeeeeeeeel veel plezier daar in het verre zuiden!

• 10 Maart 2007 - 13:53

Harry:

Hier veel regen, soms veel zon en al aardig op temperatuur (soms). Wild hebben we hier niet dus probeer ik te genieten van de vogels in de tuin en omgeving,van twee honden in de mand, dat lukt minder! En vanwege gebrek aan een Portugees, braad ik nu gehaktballen a la OMA, ook lekker met gestampte andijvie en spekjes. Ook de jus moet geweldig zijn. Nu ga ik met mijn wild even wandelen, het zonnetje schijnt en misschien krijg ik ooit ook zoveel vrije tijd als jij, maar ik gun het je.
    Groeten, Harry M

• 30 Maart 2007 - 21:17

Marije:

Hey meis,
    JE vermaakt je prima!
    Gewoon lekker een kamer huren want een lady zoals jij gaat toch niet op de grond slapen ;).
    Veel plezier en doe voorzichtig.