auto's ? pfffff praat me dr niet van. - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Nathalie - WaarBenJij.nu auto's ? pfffff praat me dr niet van. - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Nathalie - WaarBenJij.nu

auto's ? pfffff praat me dr niet van.

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

16 April 2007 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Nou afgelopen weekend weer een heerlijk typisch (we kijken nergens meer van op, because this is africa) Afrikaans weekendje gehad wat betreft autoproblemen...

Vrijdag de auto naar garage gebracht voor een servicebeurt en om mijn gearbox eens na te laten kijken (achterruit de garage uit gaat namelijk met veel moeite, opzich niet gek want het is een vrij stijle garage met veel bobbels en richels...maar toch ik ben de enigste die met veel uitlaatgassen en lawaai 's ochtends de hele buurt wakker maakt). Dus oke de auto komt terug...en ik stap 's avonds de auto in, ligt er een mega plas met olie op de vloer en olielampje knippert vrolijk dat ie leeg was...**zucht** tuurlijk was garage gesloten...en het was al laat en ik had geen geld voor taxi op het moment (geldautomaat bij IBM was niet beschikbaar) maar had nog een fles met olie liggen in mn auto en ik olie bijgevuld (want blijkbaar hadden ze alleen het dopje (of hoe dat ook heet) vergeten goed te doen en ik had zoiets van ik gooi hem voldoende vol, dan kom ik in ieder geval thuis en dan zien we wel tot maandag)...dus ik ben gewoon lekker thuisgekomen totdat ik realiseerde dat ik zaterdag moest werken (aarrgghh)....dus ik een teiltje onder mn auto gezet om de olie op te vangen (wordt nog eens handig met auto's...;-) ) zodat ik zaterdag toch nog vervoer had naar IBM....wel nog even langs een benzinepomp gereden voor wat meer olie...benzinepomp houder was helemaal niet verbaasd dus), maar eenmaal op kantoor aangekomen maar een sms-je gestuurd naar de garagehouder dat ik de auto maar bij IBM laat staan en dat ie maandagochtend maar hem op moet komen halen....susan en quirien zijn me op komen halen en vanochtend (maandag) kon ik gelukkig de auto lenen van Filip.
Monteur is net terug van garage met de vrolijke mededeling dat ze een oude plug in de leiding hadden gestopt...uit geldbesparing....en dat alles nu in orde is (jaja....het zal wel)...alleen ze konden niets vinden wat betreft de gearbox (zal wel weer teveel geld kosten om volledig te repareren)...dus grote kans dat ik morgen weer de hele buurt ga wakker maken (hoewel ik pas om 10 uur moet beginnen, dus merendeel zal wel al wakker zijn...;-) )

Maar oke...gisteren (zondag) geen auto gehad dus, dus lopen geblazen...ik als "blanke" lopend over de straten (voor ons europeanen normaal, maar hier dus niet...het kan gewoon niet dat je als blanke geen auto hebt) en rare blikken gekregen en de vraag of alles in orde was....**zucht**

Verder maar een dagje thuis van gemaakt met een lekker bad, boekjes, krantje, dvd's op laptop, kat op mn schoot en lekker eten....

Groetjes !!

Nat

  • 16 April 2007 - 14:15

    Ducky:

    arme jij ;-)

  • 16 April 2007 - 18:48

    Frans:

    Zo, zo, dat is vervelend.

    Misschien een idee om de auto andersom in de garage te zetten :-O

    Sterkte Dame,


  • 17 April 2007 - 06:37

    Caroline:

    Ahhhhhhhhhhhhh, ik vind je best zielig! Mijn grootste probleem is vaak dat ik de metro mis en wel 10 minuten moet wachten (en dan sta ik al te vloeken...), maar volgende keer denk ik aan jou, en dan is dat wachten van mij al een stuk minder erg! Veel succes met je karretje! Hopenlijk rijden wij straks rond in een iets beter exemplaar, maar dat lukt vast! Tot snel!!!

  • 25 April 2007 - 19:35

    Harry:

    Nou,ooit ben ik in Benin en het daarnaast liggend land geweest, ik weet niet eens meer hoe het heet, o ja, Togo. Wanneer je een lange reis ging ma-ken,stond je om 04.00 uur op de taxi-standplaats, reed je om 07.00 uur weg en kwam je om 23.00 uur 300 km verder aan. Je moest dan denken: Dat is afrikaans, geweldig. Zeur dus niet over je garage.
    Veel groeten, Harry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Nathalie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 56249

Voorgaande reizen:

05 Februari 2009 - 11 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: