Regen en grijs weer......... - Reisverslag uit Westdene, Zuid-Afrika van Nathalie - WaarBenJij.nu Regen en grijs weer......... - Reisverslag uit Westdene, Zuid-Afrika van Nathalie - WaarBenJij.nu

Regen en grijs weer.........

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

09 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Westdene

Het bewijs is toch weer erg voor me geleverd dat het echt wel uitmaakt waar je woont en wie de mensen om je heen zijn met hoe je je voelt.....Van het weekend gewoon echt een lekker weekend gehad....ondanks het slechte/grijze weer.

Vrijdagavond was ik erg moe van de week, geen zin om te koken (en Fre ook niet) dus gewoon even lekker naar de pizzeria gelopen, wat biertjes gehaald bij de supermarkt en 4 dvd's gehuurd bij de videostore....daarna lekker met een pizza op schoot de dvd's gekeken (nou ja oke 2 daarvan.....beat the drum en volver) en mn avondje was compleet.
Zaterdag, het stortregende dus had niet veel zin om weg te gaan, dus maar lekker gebadderd, haar gekleurd en het huis opgeruimd.....maar in de namiddag haalde Fre me toch over om te gaan winkelen want ik moet nog sandalen hebben en hij een camera (beide overigens niet gevonden !), daarna bij Seatle Coffee en the exclusive bookstore gezeten en een aantal magazines en boeken gelezen (er staan gewoon banken en stoelen in de boekwinkel en de coffeeshop in in de winkel) en vervolgens maar ook uit eten gegaan en filmpje gepakt (the lookout).
Zondagochtend was het wel weer eventjes lekker weer dus toen een vriendin zei dat ze geen tijd had om met dr hond te wandelen, me maar meteen aangeboden en een stukje gelopen met het beest (zelf heb geen hond, wel een kat maar is beetje moeilijk uit te laten), 's middag naar Soweto gereden, want er is een nieuwe shoppingmall geopend daar en het leek Fre en mij wel leuk om daar eens een kijkje te nemen (note : soweto is zeg maar waar een "blanke" niet eventjes gaat winkelen, het is waar de townships zijn en het is niet echt verstandig om daar 's avonds rond te lopen, maar ja we waren daar in de middag) en aangezien daar ook een zeer grote cinema zou zijn leek het ons een mooi excuus om te gaan.
Tsja eenmaal aangekomem waren we natuurlijk 1 grote attractie (whities !!!!) en op honderden "black people" waren we zowat de enige "whities". Fre meenden nog een "whitie" gezien te hebben en nog 2 albino's maar dat was het wel, dus we werden wel aangekeken daar.
Daar dus naar de film geweest (Shoot 'm Up) en rond 17.00 uur weer teruggegaan naar huis, waar we weer geen zin hadden om te koken dus maar naar Cool Runnings gelopen want om 20.00 uur is daar elke zondag stand up comedy.

Maar ben echt echt blij dat ik dus in Westdene (Melville) woon en niet ergens anders hier in Johannesburg. In verhouding met waar ik eerst woonde (Olivedale en Ferndale) en waar anderen wonen (Linden, Robindale, Sandton) ben ik hier veel vrijer en kan ik gewoon lekker relaxen. Het huis is niet alleen lekker (lekker als het zonnetje schijnt buiten zitten en als het zoals nu regent dan lekker in woonkamer dvd's kijken), maar ik kan lekker gaan en staan waar ik wil (op loopafstand naar de supermarkt, videostore, campus square shoppingmall, mug &bean coffeeshop in 4th ave etc) zonder dat iemand mee moet of dat ik de auto moet pakken.
In de meeste andere buurten is en was het toch minder, je moet zowat de auto pakken om ergens te komen en als het schermerig werd dan is het al niet meer prettig/veilig om alleen op straat te zijn. In Westdene/Melville ook wel, maar er is gewoon meer volk op straat en we kunnen hier makkelijk eventjes een biertje drinken in 1 van de cafe's zonder dat je meteen ergens naar toe moet rijden en daardoor automatisch langere tijd blijft (zoals vorige week zondag eventjes naar cool runnings om met vrienden van Marie een biertje te gaan drinken en vervolgens weer lekker naar huis gelopen).

Verder is het aftellen geblazen om weer weg te mogen uit Jozi (langer dan een weekend dan he), nog 29 daagjes en dan lekker rondcrossen door de Kaap....en wat er daarna gaat gebeuren ? Don't know......maar de 2 huisgenoten waarmee ik erg veel dingen onderneem (Fre en Marie) gaan mogelijk vertrekken eind van het jaar en ook wat andere vrienden die trekken verder, hebben een andere baan gevonden of gaan terug naar huis .....tsja heb ik dan zin om langer te blijven ? .....

Dikke kus,

Nat

  • 09 Oktober 2007 - 15:04

    Marleen:

    Hey jij daar!
    Leuk om je verhalen te lezen.....en of je nog zin hebt om te blijven of niet: geniet van je tijd hè :-)

    Kus Marleen

  • 11 Oktober 2007 - 14:19

    Karima:

    he Nath, jij hebt het echt lang volgehouden zeg en hoelang ga je nog door?

    Hug Karima

  • 12 Oktober 2007 - 15:32

    Nat:

    Heey !!! Karima !!! ja nu 16e maand al he...

  • 09 November 2007 - 11:32

    Björn:

    Hey ?athalie,
    Met veel interesse je zuid-afrikaanse verhalen gelezen. Ik heb net m'n sollicitatie bij IBM bevestigd. Zou het enigzins mogelijk zijn om mij eens te contacteren, want ik heb een paar vraagjes... alvast bedankt en veel succes

    bjorn.v71@gmail.com

  • 09 November 2007 - 21:54

    Karima:

    he nath, als je het leuk vindt moet je gewoon blijven je maakt toch weer nieuwe vrienden.
    hug karima

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Westdene

Nathalie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 56247

Voorgaande reizen:

05 Februari 2009 - 11 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: