Johannesburg - Ponta \'d Oura - Johannesburg - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Nathalie - WaarBenJij.nu Johannesburg - Ponta \'d Oura - Johannesburg - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Nathalie - WaarBenJij.nu

Johannesburg - Ponta \'d Oura - Johannesburg

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

22 Januari 2008 | Mozambique, Maputo

Hihi,

Ben net terug van een lekker relax weekendje (lang weekend van donderdag t/m zondag) Mozambique...eerst met de \"gewone\" auto naar de grens van Mozambique en daar werden we opgehaald met een 4x4 door Planet Scuba (met een gewone auto is niet te komen naar Ponta \'d Oura want het ligt in de duinen zeg maar).
Gelukkig reed Sydney (vriend en collega van huisgenote Marie) want ik had nooit van z\'n lang en z\'n leven de autorit kunnen rijden (+/- 7 uur \'s ochtend vertrokken en aankomst grens Mozambique +/- 16.00 uur).
In Ponta \'d Oura had Marie een accomodatie geregeld voor R1350 per persoon en dat zou dan incl. ontbijt en diner zijn....we waren met z\'n 5-en (Marie (huisgenote), Sydney (vriend en collega van Marie), Alex (vriend van Sydney), Rachel (collega van Marie) en ikzelf) en elk van ons had een eigen kamer, lekker relaxed dus wel.

In Ponta \'d Oura lekker in de zee gedobberd uiteraad, beetje geluierd op het strand, zaterdagmiddag rondgecrossed met een 4x4 en op zondagochtend lekker gezwommen met de dolfijnen (dat was wel echt te gek moet ik zeggen !). Verder was er niet veel te doen in Ponta, het was low season en we konden daardoor ook geen duikje regelen (wel erg jammer want ik had graag weer eens gedoken met de whaleshark).

Op het moment is het alweer grijs en regenachtig weer (18 graden) en het was wel weer een beetje een tegenvaller om terug te zijn in Johannesburg na zo\'n lekker weekendje strand (maar ja je kan niet alles hebben he ;-) )

Vliegticket is overigens al geregeld....28 maart stap ik samen met m\'n ouders naar Nederland...om 29 maart daar te landen....en dan maar kijken hoe lang ik het deze keer volhoud..... ;-)

Kus,

Nat

• 22 Januari 2008 - 14:24

Caroline:

Hmmmmmmmmm, klinkt lekker, zonnetje, zeetje, strandje. Maar als je in Nederland bent komt de zomer er ook al weer aan, dus dan kun je gewoon lekker door! Fijn! Haha, en als je nog wil duiken... ik zat net te denken om ergens dit najaar een weekje Egypte te doen ofzo, is nog wat vaag... maar als je zin hebt (en aan het eind van de zomer zat hebt van Holland...) Maar goed, eerst maar wintersport eind februari, ook leuk!
    Tot april dan maar!!! Da\'s ook al bijna. Doeg!

• 22 Januari 2008 - 16:09

Carola:

Leuk om te horen dat je het leuk hebt gehad in Mozambique! Was het daar nog zo nat en vochtig?

Heb je mn foto\'s van Afrika op Hyves gezien?? Leuk dat je met je ouders mee terug kan vliegen! Zal wel wennen zijn om weer in Nederland te zijn.

Weet je al wat je gaat doen? Werk enzo? Ik hoor het wel!

x Carola,

• 22 Januari 2008 - 16:28

Frans:

Hey Nath,

Leuk om weer je avonturen te lezen.

Ik ben zelf net terug uit Japan, was ook te gek.

Gr.Frans

• 24 Januari 2008 - 11:04

Marije:

ze komt naar huis! hahaha. joepiedepoepie!

• 26 Januari 2008 - 14:09

Fré:

Marije,

dan zijt ge bijna alleen nog in Johannesburg, daar kunt ge toch niet blij om zijn!

• 13 Februari 2008 - 10:55

Carola,:

Je ouders komen alweer bijna!! Spannend!! Haha.. En nog maar 1,5 maand en je komt terug. Schiet echt op. Geniet er maar van Nederland is ook maar Nederland :-)

x Carola,

• 18 Februari 2008 - 15:41

Cees:

Hallo Nathalie,

Misschien kan je me nog herinneren, tot vorig jaar juli was ik ook daar.

Ik begrijp dat je teruggaat, in maart. Heb je toch nog lang vol gehouden.
    In maart ga ik terug naar Afrika, naar Botswana. Ben al weer een tijd in Nederland, veel gebeurd in de tussenliggende periode.
    Misschien kunnen we eens mailen (ceesdevolder@hotmail.com), even 'bijkletsen'.

Cees