Ruud in Zuid-Afrika ! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Nathalie - WaarBenJij.nu Ruud in Zuid-Afrika ! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Nathalie - WaarBenJij.nu

Ruud in Zuid-Afrika !

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

14 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hello,

Lange tijd niets meer op de site gezet, maar oke hier het verslag van Ruud in Zuid-Afrika.

Ruud kwam zaterdag 21 april aan om 21.00 uur in Johannesburg.....heb hem daar opgehaald samen met Ronald (mijn huisgenoot). Zondag met hem Johannesburg doorgecrossed en maandag zijn we met een tour naar het kruger park gereden....

We verbleven in het zuiddeel van het krugerpark in een privepark van Bundi tours....en we sliepen in best wel grote tenten (die we deze keer niet zelf op hoefden te zetten en ook niet te slapen op de grond, maar gewoon in een bedje).
Maandagavond een night gamedrive gehad en daarna lekker eten (potjiekos)....

Dinsdag om 5 uur opgestaan (hardstikke donker nog dus en geen verlichting bijna) en na wat koffie de hele dag op safari geweest....ongelooflijk mooi en leuk want we hebben cheeta's gezien !!!
(en tuurlijk olifanten, giraffen, bushbucks, nijlpaarden, neushoorns, kudu's etc).
's avonds hadden ze nog een nightdrive in de planning maar er was niet veel te zien en we hadden het koud, dus vrij snel weer teruggekeerd.
Als diner een braai.....

Woensdag een bushwalk in de ochtend (lopen dus en veel planten zien...best wel relaxed eigenlijk) en daarna een stevig ontbijt met gebakken eieren met spek (jakkie).
Daarna de mini van in voor een panorma tour (Blyde River Canyon, Gods Window en the Bourkes Luck potholes).
Na de tour werden we naar the Jane Goodall Chimpanzee haven gebracht....een zeer luxe lodge met mooie kamers.

Donderdag een tour gehad door Jane Goodall Chimpanzee haven en in de namiddag rond 13.00 uur weer terug naar johannesburg gereden.
Helaas was onze chauffeur niet echt de gelukkigste man van de wereld die dag.....hij had eerst een boete gekregen omdat de licence van de auto niet klopte.....en later op de snelweg reed hij 1km te hard....dus R100 boete.....daarna nog hevige file op de weg...dus we waren pas om 23.00 uur thuis.

Vrijdag met Ruud naar het Lionpark geweest....want tsja leeuwen had ie nog niet gezien.....dus die ook gehad....en 's middags biertjes gedronken in the brightwater commons en lekker gegeten bij Babylon.

Zaterdag was het zijn laatste dag alweer....en daarom veel geshopt in Cresta, Sandton City en the Brightwater commons....om 23.00 uur ging zijn vliegtuig.....best wel vreemd was dat.

Daarna de hele week gewerkt en het weekend daarna naar Durban gereden met Martin (die ook gek is op de oceaan en strand)...helaas deden we over een ritje van 6 uur deze keer 10 uur....doordat er geen verlichting was op de snelwegen....
In Durban heerlijk genoten van de oceaan (3 meter golven en flinke onderstroom) en het lekkere zonnetje en lekker het zitten op een terras met een krantje en koffie.

Nou dat was het eventjes....

dikke kus,

Nat

• 02 Juli 2007 - 10:48

Marleen:

Hey Nath,
    Na wat gezoek op internet ben je je eindelijk weer tegengekomen. Ben zo benieuwd naar al je verhalen en ik vroeg me af hoe het met je ging..........

Hug Marleen

• 11 Juli 2007 - 08:48

Nat:

He marleen !!!! gaat goed !! zit nog in SA.....stuur even je mailadres naar natalieh@za.ibm.com

• 11 Juli 2007 - 15:17

Mama:

Waar blijft je nieuw verhaal van de laatste rondreis?
    Heb dan weer wat te lezen.

kusjes