Nog 9 werkdagen...... - Reisverslag uit Westdene, Zuid-Afrika van Nathalie - WaarBenJij.nu Nog 9 werkdagen...... - Reisverslag uit Westdene, Zuid-Afrika van Nathalie - WaarBenJij.nu

Nog 9 werkdagen......

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

18 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Westdene

Nog 9 werkdagen over en dan is het bye bye IBM en een maand later is het bye bye Zuid-Afrika (28 maart vertrek vanuit Johannesburg en 29 maart in de ochtend aankomst Amsterdam).
Heb er mega veel zin in, want ik ben dan 21 maanden in Zuid-Afrika geweest en is het echt weer tijd voor nieuwe avonturen (in NL of ergens anders in de wereld, we zien wel).

Dit weekend (volgens planning) absoluut niets gedaan behalve lekker thuisblijven en luieren (lekker gezwommen in m'n zwembadje, dvds gekeken, gelezen etc.).
Ik was gewoon al de hele week moe (door die rotregenbuien die nu allang gestopt moeten zijn volgens de afrikaners)...en was de week daarvoor al genoeg uitgeweest en daarbij genoeg geld uitgegeven.
Dus zondag heerlijk m'n huisgenoten genegeerd en lekker m'n ding gedaan.

Thomas de huiskat had zaterdag wel goed gevochten dus deze flink even geknuffeld en verzorgd (hij lijkt wel rocky balboa nu met 1 oog dichtgeslagen en een dikke wang) en verder is zaterdagvond de politie langsgeweest (nou ja na eerst 2x voor de verkeerde deur te hebben gestaan en vervolgens met 4 man sterk in kogelvrijvesten en traangas bij ons binnen te komen (oftwel welcome to africa), want Jan Willem (nwe huisgenoot) mist nu ook een camera opeens...dus nu is er aangifte gedaan...want in een jaar tijd zijn er nu 3 camera's opeens weg....

Maar zoals ik al zei...heb er mega veel zin in om te vertrekken, heb m'n ding wel gedaan hier...veel reizen gemaakt naar ongelooflijke bestemmingen, veel leuke mensen ontmoet (buiten IBM) en heb m'n rust wel gevonden nu (en ik weet nu wat ook de redenen van m'n onrust en dat is lekker)....maar iedereen om mee heen is ook al aan het verder trekken of gaan dit binnen 3 maanden doen...en ik weet zeker dat het niet beter kan worden dan het nu geweest is en daarom is het tijd voor andere dingen.

Ik zal zeker het huis missen met prive zwembad, lekkere tuin, huishoudster, poolguy, tuinman, lekker cocktails drinken in Melville en de rust.
Ben blij met m'n huisgenoten geweest grotendeels van de tijd en ik weet dat ik daarmee geluk heb gehad.
En tuurlijk Thomas...de heerlijke kat met een eigen karakter.
Ook het goedkoop reizen naar de buurlanden en naar de Kaapstreek zal ik missen, maar ik weet nu waar en hoe te gaan dus terugkomen doe ik zeker voor de plekken die ik nog gemist heb (en geloof me die zijn er nog best wel).

Wat ik zeker niet zal missen is m'n wrak van de weg auto, de irritante garage die bij het huis hoort, de Potholes in de weg, de Taxibusjes die opeens stil staan voor je neus, de angst voor beroving/inbraak, hekken en muren voor de huizen en de ingewikkeldheid van sommige collega's en kennissen bij IBM (eish ! heb veel baantjes gehad, maar nooit met zulke ingewikkelde collega's met zoveel geheimen en drama's...steeds meer en meer kan ik zeggen jouw leven is mijn leven gelukkig niet en succes ermee).

Nou nog 9 werkdagen en dan kan ik het vliegtuig pakken naar Kaapstad om vervolgens lekker naar Namibie te gaan (weer een land erbij op m'n lijstje)....en ik ga jullie zien in April.

Dikke Kus,

Nat

  • 18 Februari 2008 - 15:56

    Carola,:

    Dat is lekker aftellen zeg!! Geniet ervan! Nog leuke berichtjes gehad met valentijn? ;-) Ik wel een héél leuk pakje over de post. :-)

    x Carola,

  • 19 Februari 2008 - 15:50

    Frans:

    Voor dat u vertrekt, nog met de Great White gezwommen?

  • 20 Februari 2008 - 07:26

    Nat:

    But of course ! wij verlaten Africa niet zonder the great white ;-)

  • 29 Februari 2008 - 07:56

    Carola,:

    Wie of wat is great white? (haaien?)
    Sorry dat we niet meer gebeld hebben! We gingen bijna meteen naar Remko, die heeft geen skype. Misschien leuk als je ouders der zijn even te bellen. Anders krijgen onze mama's ontwenningsverschijnselen als ze 4/5 weken niet meer kunnen bellen samen! :-)

    Veel plezier en succes!

    x Carola,

  • 29 Februari 2008 - 12:41

    Nat:

    Great white is de Haai ja, we zullen zien hoe alles loopt wat betreft bellen.

    Kus

    Nat

  • 03 Maart 2008 - 13:02

    Carry:

    Zijn je ouders en Ruud goed aangekomen?

  • 26 Maart 2008 - 09:54

    Carola,:

    Alweer bijna thuis!!!! Ik was bij oma langs en ze vond het fijn dat je weer naar Nederland komt :-) tot snel!

    x Carola,

  • 26 Maart 2008 - 21:28

    Cin:

    hee nathalie!!
    ken je me nog? hebben lang geleden contact per msn gehad over IBM enzo. Ik ben toen met Bob naar Nieuw zeeland gegaan. Ik wordt op mijn oude hotmailadres nog regelmatig gemaild over IBM, door andere mensen die er heen willen. Er staat op een of ander forum nl. nog steeds een of andere oproep van mij waarschijnlijk. IK heb zojuist een jongen terug gemaild, die erg graag meer wil weten. Heb even verteld hoe het bij ons ging, en nu ook deze site aan hem doorgegegevn. Kan ie een hoop info vanaf halen in ieder geval! Hoop niet dat je dat erg vind. Hij heet BERT dus misschien mailt ie je nog met vragen. Heb nog best een poos je verhalen gelezen, maar ik krijg die mail op mijn oude hotmail, en die check ik bijna nooit. Dus weet eigenlijk niet hoe het er allemaal voor staat bij jou. Laat nog eens wat horen!
    Ik las wel dat je in april naar nederland komt na 21 maanden!!! pfffffffffff, wat een lange tijd! knap hoor...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Westdene

Nathalie
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 56221

Voorgaande reizen:

05 Februari 2009 - 11 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: